Saturday, August 21, 2010

DAGING MCD X HALAL *JAKIM*

Aku memohon keampunan dan perlindungan dari ALLAH s.w.t di atas kelemahan dan ketidakupayaanku. Tidaklah aku menghalalkan sesuatu yang telah ALLAH s.w.t haramkan, sesungguhnya perbuatan itu murtad hukumnya.

Ekoran pengumuman dari JAKIM mengenai penarikan balik pengiktirafan dari senarai yang diiktiraf JAKIM yang berkuatkuasa 15 APRIL 2010 serta bukti kesahihan perkara ini sememangnya mengejutkan.

" sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh ALLAH s.w.t dan dilaknat oleh sekalian makhluk. Kecuali orang-orang yang bertaubat dan memperbaiki ( amal buruk mereka ) serta menerangkan ( apa yang mereka sembunyikan ) : maka orang-orang itu, Aku menerima taubat mereka dan Akulah Yang Maha Penerima Taubat lagi Maha Pengasihani. " [ Al-Baqarah: 159-160 ]

BUKTI PERTAMA : http://www.halal.gov.my/v2/index.php?ty=content_view&id=ANN-20100420101427&type=ANN

-di sini JAKIM telah menyatakan untuk tidak menerima pakai sijil halal dari URUGUAY ISLAMIC CENTRE.

BUKTI KEDUA : Surat dari JAKIM kepada ENCIK BOB CHAN, pengarah urusan Mac Food Services Sdn Bhd  dan bukti daging berasal dari URUGUAY yang tidak memenuhi piawai JAKIM menurut sumber pemberi salinan surat ini.
*kepada rakan2, saudara saudari. tolong sebarkan berita ini kepada yang di luar sana.

perbetulkan jika aku ada melakukan kesilapan

aku telah menyampaikan...segalanya aku berserah kepada-Nya

"mencari redha ALLAH s.w.t meskipun mengundang murka manusia,,, tidak sesekali mencari redha manusia untuk mengundang kemurkaan ALLAH s.w.t" INSYAALLAH

3 comments:

  1. xde ah farz
    tp kauencam da ad kereta
    xyah nak kecoh sgt ah
    hahahah
    =D

    xsahaqx

    ReplyDelete
  2. ada ja
    nnt soh sahaq yg belikan meyh

    ReplyDelete